Dotychczas dowiedzieliśmy się jakie korzyści możesz osiągać wykorzystując internet. Wiesz już jak być obecnym w globalnej sieci oraz co to jest marketing internetowy. Jest to podstawa do rozpoczęcia ściągania uwagi Twoich potencjalnych klientów.
Zastanówmy się nad Twoimi planami, jak daleko one w rzeczywistości sięgają. Ustalimy realistyczny plan oraz zastanowimy się jak można zmierzyć jego realizację, w kontekście zachodzących zmian również w Twojej branży oraz technologii.
Dobra rada na start, to w internecie nic nie dzieje się błyskawicznie. Rada ta dotyczy budowania relacji z klientem. Jak mówi przysłowie „nie od razu Kraków zbudowano”. Minie sporo czasu, zanim utrwalisz swoją obecność w sieci, tak by inni to zauważyli.
Uruchamiając swój sklep internetowy pamiętaj, nie możesz spodziewać się, że natychmiast zaczniesz za jego pomocą sprzedawać swoje produkty.
Sklep nie pojawi się również w wynikach wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach od razu. Na takie działanie należy poświęcić sporo czasu oraz zastanowić się nad swoim planem działania w internecie.
Pamiętaj, postaw sobie realistyczny cel, czyli taki który rzeczywiście jesteś wstanie osiągnąć. Jednak cele to jedno, a mierzenie ich realizacji to drugie. Do mierzenia efektów realizacji celów służy tzw. „analityka”, która jest potrzebna do sprawdzania w jaki sposób użytkownicy internetu znajdują Twoją stronę oraz w jaki sposób się po niej poruszają.
Wiedza dotycząca sposobu dotarcia potencjalnego klienta do Twojej firmy w internecie jest miernikiem skuteczności Twoich inwestycji we właściwe rozwiązania, które np. mogą ułatwić poruszanie się użytkowników po Twoim sklepie internetowym.
Musisz zainteresować swoją stroną użytkownika, w ten sposób możesz się wyróżnić. Niestety w dzisiejszych czasach nie wystarczy tylko odszukanie Twojej strony, dodaj do niej inne działania np. umieść filmy z poradami, formularz umówienia się na spotkanie, informację jak dojechać lub podpowiedź jakie inne produkty oferujesz.
Pamiętaj, że działania w internecie stale ewoluują, co oznacza że praktycznie każdego dnia w sieci pojawiają się nowe rozwiązania technologiczne. Dobrym założeniem do każdego planu jest utrwalanie tego co już jest z myślą o zmianach jakie mogą zajść w przyszłości. Takie założenie pozwoli Ci trzymać rękę na pulsie, by stale nadążać za najlepszymi i najnowszymi rozwiązaniami np. usprawniającymi pracę Twojej strony. Ta rada dotyczy również Twoje branży, warto być na bieżąco z wszelkimi zmianami. Przykładem może być pojawienie się nowego produktu z Twojej branży, który staje się popularny wśród Twojej grupy odbiorców. Musisz zaktualizować swoja ofertę tak by taka pozycja znalazła się w Twojej ofercie sprzedaży.
Dobry plan to taki, który:
- jest realistyczny zarówno pod względem realizacji jak i oczekiwań Twoich odbiorców,
- wykorzystuje narzędzia analityczne, które pozwolą na mierzenie efektów relizacji Twoich celi,
- przy wykorzystaniu wiedzy o trendach w branży oraz internecie potrafi dostosować się do zmian.
Jeżeli Twój plan zawiera wspomniane wskazówki, to masz już wyznaczoną drogę, być może prowadzącą do sukcesu!