Cele są tak różne jak różne są firmy. Musisz doskonale wiedzieć co chcesz osiągnąć przy pomocy internetu. Dzięki takiej wiedzy łatwiej ustalisz co jest dla Ciebie najważniejsze i przygotujesz plan działania. Bez planu łatwiej się pogubić.
W zależności od prowadzonej działalności internet może pomóc Ci prowadzić firmę na wiele sposobów. Raz może być wykorzystywany do nawiązywania relacji w sieciach społecznościowych, dwa wspomagać sprzedaż online, trzy pomóc uzyskiwać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych.
Odpowiedź na jedno pytanie może pomóc na początku: jaki jest powód mojej obecności w internecie?
Załóżmy, że prowadzisz salon fryzjerski. Twój cel mógłby tak wyglądać: strzyc więcej osób, zwiększyć sprzedaż usług wykraczających poza zwykłe strzyżenie oraz sprzedawać więcej produktów związanych z branżą. Zanim klient przyjdzie do Twojego salonu, musi wiedzieć o jego istnieniu. To kluczowy cel, a w jego realizacji może pomóc Ci właśnie Internet. Jak zatem poinformować świat o swojej firmie?
Najprościej będzie umieścić informację o firmie w katalogach firm. Dzięki takiemu posunięciu osoby szukające fryzjera w wyszukiwarce internetowej lub na mapie internetowej zobaczą Twoją firmę. Następnie możesz utworzyć stronę internetową, na której podasz informacje o swojej firmie, np.: godziny otwarcia, adres firmy, cennik usług lub produktów, oferowane usługi, galerię zdjęć lub filmy. Generalnie takie treści, które zachęcą potencjalnych klientów do wizyty.
Kolejnym krokiem, może być stworzenie strony w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Google+ czy Twitter. Możesz tam publikować zdjęcia np. fryzur, przedstawiać oferty cenowe oraz nawiązać kontakt z klientami. Kiedy rozpoczniesz realizację celi, to zauważysz, że coraz więcej osób będzie wiedziało o istnieniu Twojej firmy. Z czasem Twoje cele będą się zmieniać.
Możesz zacząć też dodawać na swojej stronie internetowej nowe funkcje, np. umawianie się na wizytę przez internet, możliwość komentowania lub nawet sklep internetowy umożliwiający zakup artykułów online.
Kiedy już przyciągasz potencjalnych klientów na swoją stronę internetową, możesz pomyśleć o rozpoczęciu inwestowania w reklamy online.
Bardzo ważne jest mierzenie postępów związanych z realizowanymi celami. W ten sposób możesz łatwo stwierdzić czy osiągasz swoje cele. Popularne narzędzia internetowe zapewniają wiele możliwości mierzenia realizacji celów.
Pamiętaj, zanim zrobisz pierwsze kroki w świecie internetu, zastanów się bardzo dokładnie nad celami. Ustal priorytety różnych możliwości jakie oferuje internet, może Ci to pomóc osiągnąć wybrane cele.