Elementem strony od którego zaczniemy to domena internetowa, czyli nazwy którą wpisujemy w przeglądarkę internetową by uruchomić stronę. Co warto wiedzieć o domenie? Jest niepowtarzalna, tak jak adres pocztowy, należy więc sprawdzić czy jest dostępna. Każdy operator domen (w większości przypadków i hostingów) udostępnia narzędzia do sprawdzania zajętości domen. Pamiętaj, żeby nazwa domeny była najlepiej krótka, łatwa do zapamiętania i nawiązywała do prowadzonej działalności. Jeżeli nazwa domeny jest już zajęta np. mojadomena.pl, to może warto zastanowić się czy czasem nazwa może mieć inną końcówkę domeny np. mojadomena.net.
Następnym elementem strony jest tzw. „Strona główna”, czy ten element strony który widoczny jest od razu po wpisaniu adresu do przeglądarki internetowej. Łatwym porównaniem „strony głównej” jest witryna sklepowa, której wygląd ma zachęcić do wejścia do sklepu. Mówi ona czego dotyczy działalność sklepu, co można w środku zastać. „Strona główna” służy również do pokazania podstron, które znajdują się na Twojej stronie, do tego służy nawigacja strony potoczni nazywana „menu” strony. Układ menu najczęściej jest poziomy, ale często też występuje jako pionowe np. z boku strony. Dobra praktyką jest zobaczenia np. stron internetowych konkurencji, żeby zobaczyć jak są zbudowane i ułożona jest na niej treść. Możesz na początek narysować sobie układ strony na kartce papieru, to pomaga zobrazować układ strony. Najważniejsze jest logiczna struktura, pozwalająca na optymalny układ treści.
Jakie elementy strony są najczęściej potrzebne? Zapewne informacja o firmie „O nas” i „Kontakt”. „O nas” jest przeznaczone na podstawową informację o prowadzonej działalności, czym się firma zajmuje, kiedy powstała i jakiego rodzaju usługi oferuje. Dodanie kilku zdjęć oraz pochwalenie się dotychczasowymi osiągnięciami będzie mile widziane. Pamiętaj, dzisiaj nikt nie czyta długich rozbudowanych treści, napisz więc krótko i zwięźle. Na podstronie „Kontakt” zamieść podstawowe informacje, które nakierują potencjalnego klienta na Ciebie. Będzie to na pewno adres firmy, numer telefonu, adres e-mail oraz mapa pomagająca dojechać.
Pamiętaj, by patrzeć na stronę oczami potencjalnego klienta! To jego reakcje pozwolą pozostać mu i zainteresować się Twoją działalnością.
Podstrony tj. „O nas” i „Kontakt” najlepiej żeby były dostępne na każdej podstronie Twojej witryny internetowej. Jest to łatwy sposób na przechodzenie między podstronami (treściami) oraz zapewnić powrót do poprzednio oglądanej strony. Pamiętaj by korzystać z możliwości jakie dają edytory tekstu na strona internetowych by wykorzystać takie elementy jak: listy, akapity, tytuły i nagłówki. Pamiętaj również o zdjęciach, obrazach lub filmach, one również uatrakcyjnią Twoją stronę.
Innymi elementami popularnie umieszczanymi na strony internetowych to np. newslettery, formularze zapytania interaktywne mapy lub koszyki zakupowe (w przypadku sklepów internetowych).
Pamiętaj, strona musi być tak skonstruowana, by pomóc Twoim użytkownikom (potencjalnym klientom) znaleźć to czego szukają!