MAKSYM - usługi informatyczne, tworzenie stron internetowych

  • Realizacje
  • Oferta
    • Materiały reklamowe
    • Strony internetowe
    • Naprawa i odzyskiwanie stron internetowych
    • Hosting
    • Programy antywirusowe
    • Dodatkowe usługi
  • O firmie
  • RODO
  • Kontakt

Powody stosowania outsourcingu

05/06/2014 maksym

Najważniejszymi powodami stosowania outsourcingu przez przedsiębiorstwa jest możliwość:

  • redukcji i kontroli kosztów działalności,
  • uzyskania dostępu do wiedzy i umiejętności najlepszej jakości,
  • uwolnienie własnych zasobów do innych celów,
  • uzyskania zasobów, którymi firma nie dysponuje,
  • przyspieszenia pojawienia się korzyści wynikających z restrukturyzacji,
  • pozyskania kapitału,
  • podziału ryzyka,
  • dopływu gotówki (w ramach oszczędności).

Badania wielu organizacji wskazują, że ogromnej większości firm wskazało oszczędności jako podstawowy cel stosowania outsourcingu.

Przedmiot outsourcingu

Obszarami działania firm, w których strategia outsourcingu stosowana jest najczęściej, jest min.: informatyka i operacje pomocnicze.
Najczęstszymi zadaniami powierzanymi na zewnątrz są:

  • z zakresu informatyki:
    • konserwacje i naprawy sprzętu,
    • rozwój aplikacji,
    • przetwarzanie danych
  • z zakresu operacji pomocniczych:
    • druk i reprografia,
    • obsługa w terenie,
    • wsparcie klientów,
    • zakupy,
    • przetwarzanie transakcji,
    • funkcje płacowo-kadrowe,
    • marketing bezpośredni,
    • reklama

Wymienione powyżej zadania mają w większości charakter usługowy.

 

Proces wdrażania outsourcingu

Proces wdrażania outsourcingu w firmie można podzielić na kilka podstawowych etapów:

  1. sprecyzowanie celów i wymagań,
  2. zaplanowanie procesu,
  3. określenie potencjalnych dostawców usług i nawiązanie kontaktów,
  4. rozmowy z zainteresowanymi stronami,
  5. rozmowy z właściwym personelem oraz osobami spoza firmy,
  6. wstępna selekcja dostawców usług,
  7. negocjowanie kontraktu i uzgodnienie charakterystyki świadczonej usługi,
  8. okres przejściowy wyznaczony przez wcześniejsze etapy procesu,
  9. zarządzanie kontraktem w sposób uzgodniony z dostawcą usługi.

Masz pytanie? Zadzwoń!

668 732 680

Zapraszamy do kontaktu!

Projektowanie i tworzenie stron internetowych
Naprawa i odzyskiwanie stron WWW
Hosting stron i sklepów internetowych
Usługi informatyczne dla firm

MAKSYM © 2012-2023 All rights reserved